Facebook Pixel

Anastasia Goloborodko: cum să postești sau elementele de bază ale unei diete sănătoase

Anastasia Goloborodko: cum să postești sau elementele de bază ale unei diete sănătoase

Ca nutriționist, există o mulțime de oameni care au decis să înceapă un stil de viață sănătos și să mănânce direct prin mine. Dar cuvântul „corect” fiecare intelege in felul lui. Pentru unul, asta înseamnă să renunțe la cel puțin Coca-Cola, pentru altul trece brusc la veganism, iar al treilea chiar s-a gândit pentru prima dată la ce mănâncă. Postul are mai mult decât un sens religios. Dacă lăsăm deoparte componenta spirituală, aceasta este o dietă în sensul clasic al cuvântului. Și cuvântul „dietă” în greacă înseamnă „mod de viață”. Ar trebui să vizeze schimbări pe termen lung și formarea de obiceiuri alimentare. Prin urmare, recomandările pentru post sunt aceleași ca pentru orice dietă: țineți cont de principiile combinării produselor și de specificul ritmului modern de viață, mențineți puterea și puritatea metabolismului.

 

  • Cui nu i se recomandă să postească? În ce cazuri este util și când poate dăuna?

 

Postul implică restricții alimentare, care pot afecta starea fizică în diferite moduri. Recomand adolescenților să se abțină de la post: au nevoie de toată gama de nutrienți și mai ales de proteine, vitamine grupa B și fierul, care practic lipsesc într-o dietă slabă. Și, de asemenea, pentru cei care au experimentat recent stres, sunt supuși la stres psihic sau fizic. Femeile însărcinate și care alăptează, persoanele foarte în vârstă, persoanele cu insuficiență cardiacă și renală, colelitiază, ulcere, gastrită, pancreatită și colecistită nu ar trebui să postească.

 

  • Ce și cât ar trebui mâncat în timpul postului? Ce greșeli alimentare poți sublinia?

Pentru ca organismul sa primeasca toate vitaminele si mineralele de care are nevoie, alimentatia trebuie sa fie variata. Dar cercetările medicale arată că „occidental” de zi cu zi; dieta este departe de a fi variată. Prin urmare, orice reducere a acesteia, fie că este vorba de o dietă sau de post, ar trebui să fie deliberată. Există norme (din fericire, totul este ușor de calculat la vremea noastră) de nutrienți care sunt necesari pentru funcționarea normală a organismului. Mănâncă fructe, legume, proteine de calitate și grăsimi nesaturate. Mâncați în mod regulat și în funcție de activitatea dvs.

 

Abilitatea de a alege și combina produse stă la baza alimentației zilnice, și mai ales în post   Conform regulilor de post strict, în zilele lucrătoare se poate mânca o dată pe zi, iar în weekend de două ori. După părerea mea, aceasta este cea mai mare problemă. Un astfel de bioritm de nutriție stres pentru organism. Este mai bine să mănânci mai des, dar în niciun caz să mănânci în exces. Nu mâncați în exces, ci mâncați bine.

 

Din experiența mea, chiar și oamenii sănătoși care vin la mine cu solicitări de a-și verifica dieta fac greșeli. Cum ar fi supraalimentarea, mâncatul monoton, prea mulți carbohidrați simpli, pauze prea lungi sau prea puține între mese. Principala greșeală în timpul postării este alegerea greșită a produselor și mersul la extreme. Fara carne, lapte, oua vom fi pe paine, terci si apa. Permiteți-mi să vă reamintesc că legumele și fructele sunt permise în toate zilele, cu excepția postului. Concentrați-vă pe legume alcalinizante (conopidă, varză albă, broccoli), salate și verdețuri, rădăcinoase hrănitoare (sfeclă, cartofi dulci), cereale (hrișcă, quinoa, ovăz, orez sălbatic integral). Proteinele necesare le puteți obține din brânză de soia, tofu și leguminoase, precum și din fructe de mare. Grăsimi de calitate din nuci, avocado, ulei nerafinat. Fructele uscate sunt o gustare gustoasă și hrănitoare, dar trebuie să le alegeți pe cele care nu sunt înmuiate în sirop de zahăr. Asigurați-vă că beți apă.

În general, varietatea este cheia unei dieta sanatoasa. Mănâncă variat, caută alimente noi și rețete noi!

 

  • Ce vitamine și microelemente lipsesc organismului unei persoane care postesc? Prin ce simptome poate fi determinat acest lucru?

 

Depinde de starea de sănătate și de imunitate. Lipsa diferiților nutrienți este exprimată în moduri diferite : slăbiciune sau greață, decolorare a părului, piele uscată, unghii descuamate, paloare, ritm cardiac crescut chiar și cu efort fizic redus. Pentru a evita deficitul, asigurați-vă că dieta dvs. este corectă: 20% alimente proteice, 50% legume și fructe, 20% cereale integrale, alte produse din cereale și/sau leguminoase, restul &mdash ; grăsimi bune. Dacă nu sunteți sigur în avans că puteți construi corect o dietă, este mai bine să consultați un specialist sau să preveniți penuria cu suplimente.

 

Există recomandări generale pentru anumite diete sau anumite perioade de viață. De exemplu, suplimentele de fier sunt necesare într-o dietă vegană și vegetariană (prima este cât se poate de asemănătoare cu o dietă slabă), în pregătirea pentru sarcină, în timpul activităților sportive, a donației regulate sau a unei alimentații dezechilibrate. Complexele de vitamine conțin doze profilactice, așa că, în astfel de cazuri specifice, trebuie luate suplimentar suplimente de fier.

 

  • Ce vitamine și complexe vitamino-minerale recomandați?

    li>

 

Există grupuri de oameni pentru care vitaminele și suplimentele minerale sunt în mod clar benefice. Fete și femei care planifică o sarcină   acid folic și iod, care reduc riscul de malformații congenitale . Oameni care trăiesc în țările din nord, unde nu există suficientă lumină solară Vitamina D.

Veganii beneficiază de bea un curs un an sau jumătate suplimente de fier, deoarece acest oligoelement este extrem de greu de obținut integral din alimente vegetale (cu excepția cazului în care există zeci de kilograme de spanac). Persoanele cu anumite deficiențe de micronutrienți, persoanele în vârstă sau cele cu boli grave, inclusiv probleme de mestecat, înghițire, malabsorbție, – toate beneficiază de suplimente.

 

Obțineți Puteți beneficia pe deplin de suplimente doar dacă le însoțiți cu o dietă variată, exerciții fizice regulate, consumând apă curată pe tot parcursul zilei și nu fumați. Vitaminele nu pot înlocui alimentele sănătoase. Multivitaminele nu pot satura o dietă slabă și monotonă cu tot ce ai nevoie. Dar ei pot indica o problemă specifică dacă alimentația ta nu este suficientă. De exemplu, în timpul postului.

 

 

Din anumite medicamente recomand:
Necesar:

Vitamina B12. Asigură hematopoieza normală, sinteza ADN-ului celular, susține sistemul nervos și stimulează metabolismul grăsimilor și proteinelor. Conținut în organe și carne, pește și ouă. Prin urmare, este necesar în timpul Postului Mare.

 

În plus:

Vitamina D. Când  afară este înnorat, nu există alimente obișnuite în dietă și nimeni nu a anulat zilele lucrătoare, te poți simți deprimat. Vitamina D afectează direct fondul emoțional: se observă că în zilele frumoase, nivelul hormonului serotoninei bucuriei este mult mai mare. Această vitamină menține, de asemenea, nivelurile normale de calciu și fosfor în organism și este esențială pentru oase și dinți sănătoși. De asemenea, întărește sistemul imunitar, țesuturile intestinale și prostatei. Persoanele în vârstă au nevoie de vitamina D pentru a întări mușchii și a normaliza pancreasul. Vitamina D naturală este produsă în organism sub influența razelor solare, odată cu vârsta și cu o alimentație proastă, organismul produce mai puțin din ea.

  ;

Yod. Acest oligoelement susține funcția glandei tiroide, care controlează procesele hormonale din organism. Dacă ați mai avut probleme hormonale, poate fi înțelept să luați iod sub formă de supliment în timpul postului.

 

De după cum este necesar:

Calciu. Desigur, în perioada de post, puteți încerca să obțineți cantitatea potrivită de calciu din verdețuri și agrișe congelate, dar acestea din urmă sunt greu de găsit, iar verdeața, în special spanacul, va trebui să fie consumată de camioanele KamAZ. Calciu span> span>– este un mineral esențial care este esențial pentru menținerea sănătății  în fiecare zi. Acest mineral este un material de construcție pentru oase și dinți. De asemenea, calciul susține sănătatea intestinelor, a inimii, a sistemului musculo-scheletic și a sistemului nervos și face parte din enzimele necesare coagulării sângelui. Atunci când este combinat cu o dietă sănătoasă și exerciții fizice, reduce riscul de osteoporoză.

 

 

Bea mai multă apă. Transportă substanțele nutritive către celule și elimină deșeurile din ele. Chiar și o deshidratare ușoară poate duce rapid la letargie și pierderea energiei. Apa ajută la reglarea tensiunii arteriale, la menținerea echilibrului electrolitic optim și la procesul de întinerire. Apa de băut este întotdeauna benefică și este indicat să o faci un obicei. Și nu-l înlocuiți cu ceai, cafea și sucuri.

 

Selectați produse proaspete și de sezon. Produse de sezon – cele mai utile și, de asemenea, fac dieta variata. Mango și portocala pot fi cumpărate 365 de zile pe an, iar agrișele, sau 10 soiuri de roșii coapte, sau 6 soiuri de dovleci de toate culorile — numai în sezon.

 

Înlocuiți rafinat cu întreg. În loc de zahăr, puteți folosi miere, zahăr nerafinat de nucă de cocos sau din trestie, ștevie, sirop de arțar sau sirop de anghinare. În loc de făină de grâu premium — făină de grâu integral, secară medie sau hrișcă. În loc de orez alb — roșu, maro sau sălbatic. Absența produselor rafinate cel puțin acasă va schimba deja semnificativ nutriția și starea în bine.



  • Și în sfârșit: postești, îți schimbă dieta odată cu apariția primăverii? Poți împărtăși câteva trucuri personale pentru a-ți menține nivelul de energie ridicat pe măsură ce ieși din iarnă?

 

Nu postez. Pe tot parcursul anului mănânc multe legume și fructe, ele stau la baza dietei mele. Mănânc proteine complete — carne de vita, pasare, peste si fructe de mare. Mănânc nuci și folosesc numai uleiuri nerafinate. In frigiderul meu sunt mereu fructe si fructe de padure, cel putin 3-4 tipuri. Și legume, verdeață cu frunze, ouă. Pe rafturile dulapului de bucătărie: nuci crude, curmale proaspete sau stafide negre, hrișcă și quinoa — aceste produse în sezonul rece vor mai mult. Există întotdeauna un pește control în congelator. Orice altceva — se schimba. Brânza poate fi de capră, oaie sau tofu. Mănânc și carne și carne de pasăre, deși în cantități mult mai mici decât fructele și legumele.

 

Niciuna o pastilă magică sau un superaliment care rezolvă toate problemele deodată. Sănătatea și bunăstarea noastră — un puzzle mare și complex care constă din diferite părți: cum ne tratăm pe noi înșine și cu corpul nostru (inclusiv nutriția), cum comunicăm cu ceilalți, care sunt dorințele și obiectivele noastre în viață și cum ne petrecem timpul liber.

 

Negarea răspunderii

Acest blog nu este destinat să ofere diagnostic, tratament sau sfaturi medicale. Informațiile de pe acest blog sunt furnizate doar în scop informativ. Vă rugăm să consultați medicul dumneavoastră pentru orice diagnostic și tratament medical și legat de sănătate. Informațiile de pe acest blog nu trebuie considerate un substitut pentru consultarea unui medic. Afirmațiile făcute despre anumite produse în articolele de pe acest blog nu sunt aprobate pentru tratamentul, diagnosticarea sau prevenirea bolilor.

Ți-a plăcut această postare?
0
0
Comentarii la articole
Nicio recenzie
Adaugă recenzia ta

Feedback-ul va fi afișat după moderare.