Facebook Pixel

Antioxidanți: surse de sănătate și longevitate

Antioxidanți: surse de sănătate și longevitate

Toată lumea vrea să fie sănătoasă și energică la orice vârstă și, în același timp, să arate tânără! În ciuda ireversibilității timpului, oamenii de știință moderni sunt din ce în ce mai de acord că fiecare dintre noi poate duce o viață sănătoasă și activă până la 90 sau chiar 100 de ani. Și pentru asta este important nu doar să te gândești la frumusețe, ci și să consumi cât mai mulți antioxidanți! Ce sunt antioxidantii? Și de ce ar trebui să le includem în dieta noastră? Să aflăm!

De ce avem nevoie de antioxidanți?

Antioxidanții sunt substanțe foarte active care ne protejează organismul de radicalii liberi și toxine. În lumea de astăzi, cu ecologie nefavorabilă, stres frecvent și alimente de calitate scăzută, suntem foarte sensibili la efectele negative ale radicalilor liberi. Antioxidanții, pe de altă parte, îi neutralizează și reduc potențialul rău pe care îl pot provoca organismului nostru.

Rolul antioxidanților nu poate fi supraestimat. Ele ajută la limitarea agresiunii radicalilor liberi, susținând apărarea organismului. Potrivit unor rapoarte, eficacitatea lor este de 99%. S-a dovedit științific că antioxidanții pot proteja organismul de multe boli periculoase, inclusiv cancerul. 

Care sunt principalele funcții ale antioxidanților liberi?

  • Rezista la efectele negative ale radicalilor liberi.
  • Întărește sistemul imunitar și sistemul antioxidant al organismului.
  • Preveniți descompunerea produselor de către microbi și bacterii, astfel încât acestea să poată fi folosite ca conservanți în produsele organice  și produse cosmetice.
  • Atenuează efectele nocive ale radiațiilor ultraviolete și ale ecologiei nefavorabile. 
  • Accelerează metabolismul și îmbunătățește procesele metabolice din organism, prelungește tinerețea. 

Cum să îmbogățim dieta cu antioxidanți?

O dietă echilibrată, îmbogățită cu antioxidanți, vitamine și minerale este cheia bunăstării, energiei și tinereții. Cea mai bună sursă de antioxidanți sunt legumele și fructele proaspete viu colorate, precum și cerealele integrale. Încercați să mâncați cel puțin 3-5 porții de fructe și legume în fiecare zi. Antioxidanții se găsesc și în ceai, cafea și ciocolată neagră.

Rețineți că există mii de antioxidanți care nu au fost încă identificați. Toți joacă roluri importante în organism și multe dintre ele lucrează împreună, așa că este important să consumăm o varietate de alimente naturale. Ce antioxidanți ar trebui să fie incluși în dietă pentru a menține sănătatea și bunăstarea?

Vitamina A

Vitamina A este importantă pentru o vedere bună, dinți puternici și piele sănătoasă. De asemenea, susține sistemul imunitar prin creșterea apărării organismului. Surse bune de vitamina A sunt: ouăle, carnea și produsele lactate.

Vitamina C

Vitamina C - unul dintre cei mai puternici antioxidanti! Pe bună dreptate este numită vitamina tinereții și frumuseții. Acidul ascorbic promovează creșterea și refacerea oaselor, vindecarea rănilor și creșterea rezistenței la stres.  82%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D0%BD+%D0%A1'>Vitamina C de asemenea, ajută eficient la prevenirea răcelilor sezoniere, accelerează cursul SARS și facilitează absorbția fierului de către organism. Cele mai bune surse alimentare de vitamina C: citrice (portocale și grepfrut), zmeură, coacăze negre, ardei gras, căpșuni, broccoli.

Vitamina E

Vitamina E susține frumusețea și sănătatea pielii, părului și unghiilor, este bună pentru ochi și susține, de asemenea, sistemul imunitar. Vitamina E conținută în uleiurile vegetale ( măsline, floarea soarelui, rapiță), ouă, nuci, legume cu frunze verzi.

Beta-caroten

Beta-carotenul, care este transformat în vitamina A în organism, menține acuitatea vizuală, crește apărarea organismului și încetinește procesul de îmbătrânire. Alimentele bogate în beta-caroten includ: morcovi, cartofi dulci, dovleci, spanac, kale, pepeni și caise.

Luteina

Luteinadenumită adesea „vitamina pentru ochi”, deoarece acest antioxidant reduce riscul de cataracte și degenerescență maculară legată de vârstă. Sursele de luteină sunt spanacul, varza, porumbul și dovleacul.

Licopenul 

Licopenul este unul dintre cei mai valoroși antioxidanți! Studiile științifice au arătat că poate preveni bolile cardiovasculare și cancerul de prostată. Cele mai bune surse D0%BD'>Licopenul este fructele și legumele roșii, cum ar fi roșiile și pepenele verde. Cel mai mult, licopenul se găsește în forme concentrate de produse din tomate - în ketchup natural și pasta de tomate. 

Antociani

Antocianine susțin sănătatea inimii, ajută la controlul greutății și previne diabetul. Acești antioxidanți se găsesc în fructele și fructele roșii și violete, cum ar fi afinele, rodiile, strugurii de culoare închisă și vinul roșu.

Catechine 

Catechinele îmbunătățesc funcționarea sistemului cardiovascular și nervos, cresc starea de spirit, activează creierul și sunt eficiente în sindromul de oboseală cronică. Surse valoroase de catechine sunt toate tipurile de ceai verde, ceai alb și negru. 

Antioxidanții sunt cheia tinereții și sănătății! Substanțele foarte active care se găsesc în fructe, legume, ceai, uleiuri naturale îndeplinesc importante funcții de protecție în organism, susțin imunitatea, accelerează procesele metabolice și previn bolile periculoase. Dragi cititori, îmbogățiți-vă dieta cu fructe, legume, suplimente alimentare naturale - și fiți sănătoși! 

Negarea răspunderii

Acest blog nu este destinat să ofere diagnostic, tratament sau sfaturi medicale. Informațiile de pe acest blog sunt furnizate doar în scop informativ. Vă rugăm să consultați medicul dumneavoastră pentru orice diagnostic și tratament medical și legat de sănătate. Informațiile de pe acest blog nu trebuie considerate un substitut pentru consultarea unui medic. Afirmațiile făcute despre anumite produse în articolele de pe acest blog nu sunt aprobate pentru tratamentul, diagnosticarea sau prevenirea bolilor.

Ți-a plăcut această postare?
0
0
Comentarii la articole
Nicio recenzie
Adaugă recenzia ta

Feedback-ul va fi afișat după moderare.