Cofeina în timpul sarcinii: cât de sigură este?

Este sigur?

Pentru mulți oameni, cofeina are un efect benefic asupra nivelului de energie, asupra concentrării și este eficientă chiar și în cazul migrenelor. În plus, unele băuturi cu cofeină sunt bune pentru sănătate.

Dar rețineți că cofeina poate provoca efecte secundare negative și poate prezenta un risc în timpul sarcinii.

Beneficii potențiale

S-a dovedit că cofeina îmbunătățește nivelurile de energie și concentrarea.

Studiile arată că cofeina stimulează funcțiile creierului și ale sistemului nervos central, ceea ce poate crește vigilența mentală.

Cofeina poate fi eficientă în tratarea durerilor de cap atunci când este combinată cu analgezice. Unele băuturi cu cofeină conțin antioxidanți, compuși benefici care vă pot proteja celulele de deteriorare, pot reduce inflamația și pot preveni bolile cronice.

Ceaiul verde conține o mulțime de antioxidanți, dar și alte ceaiuri și cafea conțin cantități semnificative.

Cofeina are multe beneficii potențiale, dar există îngrijorări că ar putea fi dăunătoare în timpul sarcinii.

Femeile însărcinate metabolizează cofeina mult mai lent. De fapt, poate dura până la 1,5-3,5 ori mai mult pentru a elimina cofeina din organism. Cofeina traversează, de asemenea, placenta și intră în sânge. copil, ceea ce ridică îngrijorări că acest lucru poate afecta sănătatea fătului.

Colegiul American de Obstetricieni și Ginecologi (ACOG) afirmă că cantitățile moderate de cofeină - mai puțin de 200 mg pe zi - nu sunt asociate cu un risc crescut de avort spontan sau de naștere prematură.

Cu toate acestea, studiile arată că un consum de peste 200 mg pe zi poate crește riscul de avort spontan.

În plus, unele dovezi sugerează că chiar și aportul scăzut de cofeină poate duce la scăderea greutății la naștere. De exemplu, un studiu a constatat că aportul scăzut de sarcină de 50 de ani a fost asociat cu un risc crescut de 13% greutatea la naștere.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări. Riscul de avort spontan, greutate mică la naștere și alte efecte adverse datorate consumului de cofeină în timpul sarcinii rămân în mare parte neclar.

Alte efecte secundare negative ale cofeinei includ hipertensiune arterială, ritm cardiac crescut, anxietate crescută, amețeli, neliniște, dureri de stomac și diaree.

 Rezumat:

Cofeina poate crește nivelul de energie, îmbunătăți concentrarea și ameliorează durerile de cap. Cu toate acestea, poate prezenta riscuri în timpul sarcinii: risc de avort spontan și greutate mică la naștere atunci când este consumată în cantități mari.

Sfaturi în timpul sarcinii

ACOG recomandă să vă limitați aportul de cofeină la 200 mg sau mai puțin dacă sunteți gravidă sau încercați să rămâneți gravidă.

În funcție de tipul de cafea sau ceai și de metoda de preparare, aceasta este echivalentă cu aproximativ 1-2 căni (240-580ml) de cafea sau aproximativ 2-4 căni (240-960ml) de ceai preparat pe zi .

Academia de Nutriție și Dietetică recomandă evitarea completă a băuturilor energizante în timpul sarcinii.

Pe lângă cofeină, băuturile energizante conțin de obicei cantități mari de zaharuri adăugate sau îndulcitori artificiali care nu oferă nicio valoare nutritivă.

Conțin, de asemenea, diverse ierburi, cum ar fi ginsengul, care nu sunt sigure pentru femeile însărcinate. Alte ierburi folosite în băuturile energizante nu au fost studiate în mod adecvat pentru siguranța lor în timpul sarcinii.

În plus, ar trebui să evitați anumite ceaiuri din plante în timpul sarcinii, inclusiv cele făcute din rădăcină de cicoare, rădăcină de lemn dulce sau schinduf.

Următoarele ceaiuri din plante au fost considerate sigure în timpul sarcinii: rădăcină de ghimbir, frunză de mentă, frunză de zmeură roșie (limitați consumul la 1 cană pe zi în primul trimestru), melisa.

Ca și în cazul remediilor pe bază de plante, se recomandă să consultați medicul înainte de a bea ceaiuri din plante în timpul sarcinii.

Luați în considerare băuturile decofeinizate, cum ar fi apa,  ceaiurile decofeinizate sigure.

Conținutul de cafeină al băuturilor populare

Cafea, ceai, băuturi răcoritoare, băuturi energizante și altele conțin cantități variate de cofeină.

Iată o listă cu conținutul de cofeină al unor băuturi comune:

  • Cafea: 60–200 mg per 8 oz (240 ml)
  • Espresso: 30–50 mg per 1 oz (30 ml)
  • Mate: 65–130 mg per 8 oz (240 ml)
  • Băuturi energizante: 50–160 mg per 8 oz (240 ml)
  • Ceai infuzat: 20–120 mg per 8 oz (240 ml)
  • Băuturi răcoritoare: 30–60mg per porție de 12 oz
  • Băutură de cacao: 3–32 mg per 8 oz (240 ml) porție
  • Lapte de ciocolată: 2–7 mg per 8 oz (240 ml) porție
  • Fără cofeină: 2–4 mg per 8 oz (240 ml)

Rețineți că cofeina se găsește și în unele alimente. De exemplu, ciocolata poate conține 1-35mg de cofeină la 28g. În general, ciocolata neagră are o concentrație mai mare.

Unele medicamente, cum ar fi analgezicele, pot conține cofeină, iar aceasta este adesea adăugată la suplimente precum pastilele de slăbit și amestecurile înainte de antrenament.

Consultați cu medicul dumneavoastră dacă sunteți îngrijorat de cantitatea de cofeină din dieta dvs.

Cantitatea de cofeină din cafea, ceai, băuturi răcoritoare, băuturi energizante și alte băuturi variază. Produse precum ciocolata, anumite medicamente și diverse suplimente conțin adesea cofeină.

Rezumat:

În timpul sarcinii, limitați aportul de cofeină la 200 mg pe zi și evitați complet băuturile energizante. Unele ceaiuri din plante pot fi sigure de băut, dar este întotdeauna cel mai bine să vă consultați mai întâi cu medicul dumneavoastră.

De Makayla Meixner 20 noiembrie 2018.

 pe Pinterest

Negarea răspunderii

Acest blog nu este destinat să ofere diagnostic, tratament sau sfaturi medicale. Informațiile de pe acest blog sunt furnizate doar în scop informativ. Vă rugăm să consultați medicul dumneavoastră pentru orice diagnostic și tratament medical și legat de sănătate. Informațiile de pe acest blog nu trebuie considerate un substitut pentru consultarea unui medic. Afirmațiile făcute despre anumite produse în articolele de pe acest blog nu sunt aprobate pentru tratamentul, diagnosticarea sau prevenirea bolilor.

Ți-a plăcut această postare?
0
0
Comentarii la articole
Nicio recenzie
Adaugă recenzia ta

Feedback-ul va fi afișat după moderare.