Facebook Pixel

Tipuri de foame

Tipuri de foame

Sentimentul de foame este diferit. Uneori se „cocește” treptat, alteori apare brusc și brusc. Uneori vrei să mănânci orice, doar pentru a-ți umple stomacul, iar uneori – în special această bucată din „Napoleon” și nimic altceva. Care sunt senzațiile de foame și ce le provoacă?

1. Foamete sănătoasă

 Criterii:

- lipsa de disconfort: poate fi resimțită slăbiciune, dar fără o afecțiune dureroasă;

 -plăcere de la gustul alimentelor;

 - saturația:  ai mâncat exact cât a cerut organismul și te simți mulțumit.

 Foamea sănătoasă sau fiziologică apare în mod natural atunci când tot ce se afla în stomac este digerat în siguranță, rezervele de energie sunt epuizate și organismul are nevoie să „reumple rezervorul”. În același timp, nivelul de glucoză scade, iar sistemul digestiv este activat și se face simțit „zgomot în stomac”, „salivând”; și alte semnale că organismul este pregătit să accepte noi nutrienți.

2. «Microelemental» foamete

 Criterii:

 - senzație de fond de disconfort;

- dorința de anumite alimente care nu fac parte din dieta obișnuită;

- este posibilă supraalimentarea sau un sentiment de nemulțumire dacă produsele nu au fost alese optim.

O astfel de foame semnalează că organismul este deficitar într-un anumit micronutrient. De exemplu, mi-am dorit brusc slănină cu usturoi sau pâine și unt – este organismul care necesită anumite micronutrienți, aminoacizi, proteine sau grăsimi de un anumit tip și știe din experiență că aceste produse au ceea ce îi trebuie.

Dacă o persoană este sensibilă la corpul său, poate alege și mănâncă exact ce are nevoie. O astfel de sensibilitate este sporită la femeile însărcinate: ele determină exact ce își doresc, oricât de exotică ar părea această dorință din exterior.

  produsele de care are nevoie. Drept urmare, foamea rămâne nesatisfăcută și necesită o nouă masă, iar ceea ce a fost mâncat se dovedește a fi un gunoi în plus pentru el. Sau o persoană alege alimente care conțin oligoelementele necesare, dar în cantități mici sau într-o combinație nereușită, ceea ce, din nou, duce la un consum în exces.

Se poate dezvolta sensibilitatea față de organism. Nutriționiștii, de exemplu, practică metoda întrebărilor conducătoare. Ele vă ajută să calibrați exact ceea ce doriți. Și cel mai important – "obişnui" ascultă-ți corpul înainte de mese. Un exemplu de astfel de întrebări este: Ce vrei să mănânci? Să spunem – baton de ciocolata cu nuci. Dacă e doar nuci? Și dacă ciocolată, dar fără nuci? Dacă bei cacao? Și dacă nu asta, atunci ce? Cât de mult vrei cu adevărat să mănânci? Dacă foamea de micronutrienți apare sistematic, ar putea avea sens să se supună unui diagnostic mai serios. De exemplu, analiza părului pentru conținutul de oligoelemente din organism. Această analiză vă permite să construiți o mineralogramă detaliată și să selectați nutriția optimă sau complexul mineral.

3. "Insulină" foame

 Semne:

- apariția la o oră sau două după masă;

- sațietate pentru o perioadă scurtă de timp;

- lipsa plăcerii profunde și a satisfacției de a mânca.

Domul de seară la frigider este adesea declanșată de eliberarea de insulină în sânge. Insulină – este un hormon pancreatic care reglează nivelul de glucoză. Și modul în care este produs de la sine depinde de alimentele consumate, sau mai degrabă, de indicele lor glicemic. Cu un indice glicemic scăzut al produsului, insulina este produsă lent și în cantități mai mici. Și cu o mare – glicemia   crește în decurs de o jumătate de oră după masă, ceea ce determină o eliberare puternică de insulină.

Alimentele formate din carbohidrați simpli au un indice ridicat. Prin urmare, dacă sunteți obișnuit cu o „cina ușoară”, atunci există șansa ca aceasta să fie digerată rapid. Și acest lucru va provoca eliberarea de insulină și veți fi din nou „tras să luați o gustare”. Cercul vicios se închide: fiecare astfel de „gustare” va duce la o creștere a țesutului adipos și o lipsă de energie în celule. Prin urmare, este important să vă puteți schimba obiceiurile alimentare și să mâncați diferite alimente. Și dacă „insulina” foamea apare des, atunci poți înțelege în detaliu indicele glicemic al alimentelor și poți alege o dietă care să readucă la normal producția de insulină.

Foamea nu este atât de înfricoșătoare dacă îi înțelegi cauzele. O dietă echilibrată și utilizarea în timp util a tuturor oligoelementelor necesare organismului – cheia pentru o bunăstare sănătoasă și un gust plăcut după masă.

Conţinut
  • 1. Foamete sănătoasă
  • 2. «Microelemental» foamete
  • 3. "Insulină" foame
Negarea răspunderii

Acest blog nu este destinat să ofere diagnostic, tratament sau sfaturi medicale. Informațiile de pe acest blog sunt furnizate doar în scop informativ. Vă rugăm să consultați medicul dumneavoastră pentru orice diagnostic și tratament medical și legat de sănătate. Informațiile de pe acest blog nu trebuie considerate un substitut pentru consultarea unui medic. Afirmațiile făcute despre anumite produse în articolele de pe acest blog nu sunt aprobate pentru tratamentul, diagnosticarea sau prevenirea bolilor.

Ți-a plăcut această postare?
0
0
Comentarii la articole
Nicio recenzie
Adaugă recenzia ta

Feedback-ul va fi afișat după moderare.